Sunday, June 21, 2009

Korg Perasan X?

Haa.. da lame aku tetanye2 psl nih, dgn org len dan diriku sniri..
ape yg aku nk ckp nih membabit kan dunia bundle n dak2 dressing vintage skunk nih..
aku stat memolow xtvt membundle n wear vintage cloth ni stat dr form 1 lg.. mse tu taun 2001.. mase tuh xde lg kdai2 bundle ni.. dorg jual longgok2 je.. mane jumpe amek je.. so, skunk nih, bundle2 sudah tumboh bak cendawan!

ape yg aku nk suh korg yg folowers2 yg berkecimpung vintage punyer dressing nih amek tau, kite spesific la kan.. band dressing contohnye. kalo tgk pade bdk2 zaman skunk, dorg xtau or knal n menhayati band2 itu sebelum membeli bju or other mechandise berkaitan dgn band2 dorg minat kan.. just amek pakai je.. pastu gempak sana cni.. mcm xde da nilai2 or aspect intelektual dlm berdressing vintage nih..

N stu lg yg aku pelik, knapekah org seperti "Bob Marley" , "Bob Dylan", "John Lennon", "Marilyn Monroe" n others personel west artist contohnye la kan di angkat2 n di sanjung2 dan bju2 n mechandise dorg dipakai oleh mungkin kebanyakkn oleh ank2 muda skrg?



Yg menjadi persoalan nye;
Kenape kah Seniman Agung P. Ramlee dan Seniwati Saloma malahan Datuk Sudirman tidak disanjung sebegitu rupa?



Sedangkn lagu2 yg dihasilkan oleh p.ramlee same je rentak dgn Bob Dylan.. aku pun masih tidak memahami situasi ini.. sdgkan aku mmg peminat either artist west n msia punyer.. xkisah la john lennon n p.ramlee, 2 2 type of 60's artist aku minat.. tp persoalan itu salu bermain di kepala ku..

setakat aku g survey manusia2 n bundle2 kt malaysia nih, xde lg aku ternmpak ade org pakai bju seniman2 n seniwati2 negara kita sendiri!
kalo ade yg pakai bju p.ramlee or sape2 je legend malaya, aku mmg tabik!

jd kepada peminat2 vintage, cube2 lah fikir2kn nya.. kerana aku pun slh seorang dr kamu semua.. =) peace no war!

No comments:

Post a Comment