Tuesday, July 28, 2009

Malam Quarantinne Yg Sunyi..

Aku x memahami kenape mlm ni sungguh sunyi.. even ramai org hepi di sekeliling ku.. tmbahan hari2 quarantine di beri cuti.. aku plak dpt cuti yg lebey dr mereka2 yg xsepttnye.. haisssh.. musykil btol diriku nie.. mmbe aku, xla dkuarantine.. tp time check ari tu.. suhu beliau 37.8.. Father tggi suhu de.. pada mlm tu aku cm xle nk tdo sgt.. mungkin orat2 otakku byk memikirkan ttg virus2 nie kot... tah la.. tp sejak kebelakangan nie, aku ase hidup ku sgt sunyi.. ade org ckp kamu da tua la.. bru matang la.. haha. sume tuh karut aje..

mungkin.. ada stu angin ni menyebabkan aku sunyi kot.. pabila kua sekejap merenung gunung ganang didepanku, aku rase sgt jauh dgn-Nya.. entahla.. mungkin diriku berkata begitu.. mungkin benar keadaan tuh.. aku mmg berharap tubuh ku ini idak terjebak dgn dosa2 yg mungkin myebabkan aku jauh lg dgn-Nya.. tp, aku rasa aku da byk berubah skg, walapon sedikit.. mungkin kesanye besa.. aku xmengerti kenape aku beranggapan.. dunia xseperti yg septtnya..

Ahhh.. byk perkara telah berlaku.. sedar atopun xsedar.. umur sudah pijak kepala kita.. haha. aku ssh untuk menerima situasi sayang atopun diperlukan buat masa kini.. aku mcm tiada kesempatan dan xtahu menilai ape itu makna nya sayang.. banyak keadaan "sayang" aku buang begitu saja.. aaahh.. pergilah.. aku pun xkisah.. sudah 2 tahun aku masi mencari2 di mana perasaan ku sbnr.. dimana diriku yg nyata.. aku bagai hidup dikelilingi teman2.. sume nye fairwell.. aku pernah terpikir,bosan la hidup begini.. orang appreciate kita, kita plak bagai xtau ape maknanya appreciation yg org bg tu.. telah byk kali aku cuba.. ttp diriku sebenar masih tidak muncul2..

Kenapelah kna berasa sunyi.. Sunyi tidak dtg begitu shj jika kita tidak create nya.. tp itu salah! kadang2 bile kita sedang bergelak ketawa.. sat angin dtg menyebabkan hati kita berasa sebak dan terdetik utk sunyi sekejap.. aku pernah mengalami nya.. haaaaah.. rasa lemah badan ini.. terpikir ape yg aku tgh buat neyh... btol ke ni aku.. keadaan sebegini begitu istimewa bg ku.. rasa tibe2 dkt dgn-Nya..

Aku ingin jadikan che-rita ini tergantung... mungkin ada masa nya dapat ku sambung..
Assalamualaikum..

=)

1 comment:

  1. hoih
    sumpah aku penah rase angin tu.
    mase kite ngah fokus xpun ngah sibok2 gelak.
    ttbe de dtg.
    perghh perit.
    terus menunduk rasa nak nanges.
    eh ko paham ke?

    ReplyDelete